wahyu tursina

Thursday, February 08, 2007

 

DESTINASI

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, rasa syukur masih lagi diberi nafas mengecap nikmat iman dan Islam, nikmat paling agung menuju cinta ILAHI. Benarlah, peluang sentiasa terbuka buat hambaNYA yang ingin sentiasa bertaqarrub pada Pencipta...agar punya tempat di sisiNYA.

"....Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwaNYA di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNYA (akan keadaan dan amalan kamu).
(Al-Hujurat: 13)

Tika pena lancar dengan coretan ini, ingatan terhadap sahabat bermain-main di kotak fikiran. Betapa bertuah punya sahabat seperjuangan, yang punya satu matlamat..membawa misi rahmatan lil alamin. Merenung amanah yang dipertanggungjawabkan bersama, rasanya tidak tertanggung amanah khalifah di muka bumi ini. Namun, inilah hakikat yang perlu sama-sama kita fikirkan. KeranaNya kita di landasan ini, dan inilah antara rahmat dan kasih sayangNya untuk mengangkat darjat dan tahap keimanan insan pilihanNya. Walau kita bukan anbiya', bukan ulama',bukan juga auliya', tapi kita berpeluang menjadi syuhada'…

Buat sahabat, walau di mana jua berada..bulatkan tekad agar kalamullah dan risalah kenabian terus subur di muka bumi ini. Segala ujian, anggaplah tarbiyyah terus dari ALLAH.

"...Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang yang beriman."
(Ali Imran: 139)

Ayuh sahabat, bersama doakan sahabat-sahabat yang lain. Merenung diri, betapa kerdilnya diri.

Ya Allah
Terasa kerdilnya diri
Aku menadah tangan dan mohon padamu
dengan syahdu menyebut namaMu...

"Katakanlah sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah. Tuhan semesta alam, tiada sekutu baginya; dan demikian itulah yang diperintahkan kepadaku dan aku adalah orang yang pertama menyerahkan diri (kepada Allah)".
(Al-An'am: 162-163)

Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah...